راهنمای خرید سشوار صنعتی

اکتبر 4, 2021
راهنمای خرید سشوار صنعتی

آموزش کار با سشوار صنعتی یا تفنگ حرارتی (Heat Gun) را به صورت گام به گام مورد بررسی قرار می دهیم.

سشوار صنعتی یک ابزار پرکاربرد در صنعت است و همانند سشوارهای معمولی کار می کند. وظیفه این دستگاه تبدیل انرژی الکتریکی به باد گرم است. باد و گرمای تولیدشده توسط سشوارهای صنعتی، چندین برابر سشوارهای معمولی است. این دستگاه باعث راحتی کار و هم چنین افزایش سرعت کاربر می شود.

دمای باد تولیدشده توسط سشوارهای صنعتی، بین ۵۰ تا ۷۰۰ درجه سانتی گراد است. این ابزار معمولاً از دو بخش المنت و موتور تشکیل شده است. المنت دستگاه وظیفه تولید گرما و موتور وظیفه خروج و انتقال گرما را برعهده دارد.

این سشوارها در سه مدل گازی، مادون قرمز و الکتریکی و در سایزهای بزرگ و کوچک موجود هستند. در این مقاله سعی بر این داریم تا با سشوار صنعتی یا تفنگ حرارتی (Heat Gun) یک ابزار به کاربرد در صنعت است که همانند سشوارهای معمولی کار می کند. وظیفه این دستگاه تبدیل انرژی الکتریکی به باد گرم می باشد. باد و گرمای تولید شده توسط سسشوارهای صنعتی چندین برابر سشوارهای معمولی می باشد. این دستگاه باعث راحتی کار و هم چنین افزایش سرعت کاربر می شود.

دمای باد تولید شده توسط سشوارهای صنعتی بین ۵۰ تا ۷۰۰ درجه سانتی گراد است. این ابزار معمولاً از دو بخش المنت و موتور تشکیل شده است. المنت دستگاه وظیفه تولید گرما و موتور، وظیفه خروج و انتقال گرما را برعهده دارد.

این سشوارها در سه مدل گازی، مادون قرمز و الکتریکی  ودر سایزهای بزرگ و کوچک موجود هستند. در این مقاله سعی بر این داریم تا با طریقه استفاده از سشوار صنعتی آشنا شویم.

آنچه در ادامه می خوانیم:

کاربرد سشوار صنعتی

طرز استفاده از سشوار صنعتی

قبل از شروع کار با سشوار صنعتی و آموزش کار با سشوار صنعتی می بایست نکات ایمنی را رعایت کنید و از ابزارآلات ایمنی از جمله عینک ایمنی، ماسک، دستکش ایمنی و … استفاده نمایید. در ضمن دفترچه راهنمای دستگاه را نیز با دقت مطالعه کنید.

در مرحله بعد، سری سشوار صنعتی متناسب با کار را بر روی دستگاه نصب کنید.

در ابتدای کار سشوار خود را به منبع برق وصل کنید و درجه حرارت آن را متناسب با نوع کار، بر روی ۲۳۲ تا ۳۹۹ درجه سانتی گراد معادل ۴۵۰ تا ۷۵۰ درجه فارنهایت تنظیم نمایید. (این دما نباید از ۷۵۰ درجه فارنهایت بیشتر شود.)

بعد از روشن کردن دستگاه می بایست برای انجام کار، آن را در فاصله مناسب نسبت به سطح مورد نظر قرار دهید. هنگام کار با دستگاه، از یک نقطه شروع کنید و آن را به آرامی حرکت دهید تا باد به تمامی سطوح برسد.

زمان تمام شدن کار نیز بسته به نوع کار متفاوت است. البته در کارهایی همچون خشک کردن رنگ و یا خم کردن لوله، به ضخامت و جنس مواد میز بستگی دارد.

بعد از کار با دستگاه، آن را بر روی یک سطح غیر قابل اشتعال قرار دهید. آن را از برق بکشید و بعد از خنک شدن دستگاه، آن را جمع کنید.

نکات ایمنی کار با سشوار صنعتی

در نحوه استفاده از سشوار صنعتی نکات ایمنی زیر را رعایت کنید:

بهترین سشوار صنعتی

در حال حاضر شرکت های زیادی به تولید سشوار صنعتی می پردازند. یک سشوار صنعتی ایده آل باید دارای موتور قدرتمند، قابلیت تنظیم حرارت، طراحی استاندارد و منحصر به فرد و … باشد.