بررسی مشخصات دریل شارژی حرفه ای

آوریل 24, 2022
بررسی مشخصات دریل شارژی حرفه ای

یک دریل شارژی حرفه ای چه مشخصه ای دارد

دریل های شارژی با توجه به کاربردشان به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول دریل های شارژی معمولی یا خانگی هستند که عموما در خانه ها و توسط افراد معمولی مورد استفاده قرار می گیرند. این دسته از دریل های شارژی دارای قدرت و توان کمتری هستند.  دسته دوم دریل های شارژی حرفه ای هستند که برای اهداف ویژه طراحی شده اند و توسط افراد حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند. دریل های شارژی حرفه ای قدرت و توان بالا تری دارند و به همین دلیل است که باتری تعبیه شده در آن ها دارای ظرفیت بیشتری است.

دریل های شارژی به سیم نیاز ندارند و نیروی مورد نیازشان را از باتری تامین می کنند. به همین دلیل است که برای استفاده از آنها نیازی به منبع مستقیم برق نیست. این دریل ها را می توان به راحتی جا به جا کرد و در همه جا از آنها استفاده نمود. شاید بتوان گفت که همین مشخصه آنها باعث شده به یک ابزار کاربردی و محبوب تبدیل گردند. ما در این مقاله قصد داریم که درباره صفر تا صد دریل شارژی حرفه ای و مشخصه های آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

بررسی نوع موتور و سرعت یک دریل شارژی حرفه ای

برسی مشخصات یک دریل شارژی حرفه ای

اولین چیزی که در دریل شارژی اهمیت دارد نوع موتور تعبیه شده و میزان سرعت آن است. بدون شک سرعت و قدرت موتور یک دریل شارژی حرفه ای به مراتب از یک دریل خانگی معمولی بیشتر است. امروزه، موتورهایی که برای دریل های شارژی حرفه ای استفاده می شوند، از نوع موتورهای براشلس یا بدون ذغال هستند. هدف از استفاده از این موتورها این است که استهلاک بسیار کمی دارند و در زمانی که دریل در حالت کار است، دیرتر داغ می گردند. شاید به دلیل استفاده از این موتورها است که عمر دریل های شارژی حرفه ای طولانی تر شده است. بسیاری از برندهای مطرح مانند بوش و رونیکس از موتورهای براشلس برای دریل های شارژی حرفه ای خود استفاده می کنند.

اگر هدف شما از خرید دریل شارژی، سوراخ کاری یا پیچ کاری در سطوح بسیار متراکم است، حتما در زمان خرید به اطلاعات دریل شارژی، میزان سرعت و نوع موتور دقت نمایید. به خاطر داشته باشید که سرعت یک دریل شارژی حرفه ای باید حداقل دو هزار دور در دقیقه باشد تا بتواند از پس سوراخ کاری یا پیچ کاری در سطوح متراکم برآید.

قابلیت سوراخکاری چکشی در دریل شارژی حرفه ای

یکی از با مهم ترین مشخصه های یک دریل شارژی حرفه ای این است که قابلیت سوراخ کاری چکشی یا ضربه ای را دارد. در واقع، این ویژگی باعث می شود که مته از هر سطحی عبور کند و عمق و قطر سوراخ کاری با بالاترین حالت ممکن می رسد.  معمولا عبارت دریل شارژی چکشی بر بدنه دستگاه یا خود محصول نوشته می شود. همچین اگر دفترچه راهنما محصول را مطالعه نمایید، اطلاعات دقیق دریل و تعداد ضربه در هر دقیقه ارا ئه شده است. این به شما کمک می کند که بتوانید متناسب با کارتان دریل شارژی را تهیه کنید که برایتان مناسب باشد.

قابلیت تنظیم گشتاور و میزان سرعت

برسی مشخصات یک دریل شارژی حرفه ای

شاید بی تردید بتوان گفت که این مشخصه یکی از مهم ترین مواردی است که در زمان خرید دریل شارژی حرفه ای باید مد نظر قرار دهید. معمولا، دریل های شارژی حرفه ای از سرعت بالا و گشتاور بیشتر برخوردارند. عموما روی این دریل ها کلیدهایی تعبیه شده که در زمان کار به کاربر این اجازه را می دهد که میزان سرعت و گشتاور دستگاه را به میزان دلخواه شان تنظیم نمایند و آنها را ثابت نگه دارند. یک دیمر برای تنظیم دقیق سرعت روی برخی از دریل های شارژی حرفه ای وجود دارد. یا در برخی دیگر از دریل ها یک کلید دو حالته تعبیه شده که می توان با کمک آن بیشترین و کمترین بازه سرعت را تنظیم نمود. همچنین در بخش بالای سه نظام ترکمتر تعبیه شده که می تواند گشتاور دریل را بین ۱۸ تا ۲۱ حالت تنظیم نماید و از این طریق مانع از فشار و آسیب بیشتر به دستگاه می گردد.

نوع سه نظام در دریل های شارژی حرفه ای

معمولا در دریل های شارژی حرفه ای از سه نظام اتوماتیک بهره گرفته می شود. این نوع سه نظام در دو شکل فلزی و پلاستیکی ساخته می شود. در نوع فلزی، وزن این دستگاه کمی بیشتر است اما استحکام و دوام آن نیز بسیار بیشتر خواهد بود. این اطلاعات را می توانید در زمان خرید از فروشنده دریافت نمایید.

بررسی ولتاژ و ظرفیت باتری در دریل های شارژی حرفه ای

یکی دیگر از مواردی که در دریل های شارژی حرفه ای بسیار اهمیت دارد، بحث ولتاژ و ظرفیت باتری تعبیه شده در آنها است. بدون شک وقتی که ولتاژ باتری در یک دریل بیشتر باشد، قدرت دریل نیز بیشتر خواهد بود و توان دستگاه افزایش پیدا می کند. از این رو در زمان خرید دریل شارژی حرفه ای حتما به ظرفیت باتری آن توجه کنید. این اطلاعات به طور کامل در دفترچه راهنما هر دستگاه ارائه شده است. معمولا در یک دریل شارژی حرفه ای از باتری ها با ظرفیت ۲۰ وات استفاده می گردد چرا که ماندگاری آنها بیشتر است و دستگاه دیرتر نیاز به شارژ پیدا می کند.

کلام آخر

به طور کلی، می توان گفت که دریل های شارژی حرفه ای، عمدتا برای اهداف حرفه ای طراحی و عرضه شده اند. این دریل ها اکثرا مجهز به لامپ LED تا محل سوراخکاری را روشن نمایند. همچنین دارای چراغ نشانگر هستند که میزان شارژ را نشان می دهد. در این دریل ها اغلب از باتری هایی استفاده می شود که قابلیت شارژ سریع را دارند. بدنه این دریل ها بسیار ارگونومیک و خوش دست است و همین مشخصه ها باعث شده که تفاوت بین دریل های خانگی از دریل های شارژی حرفه ای بسیار زیاد باشد. امیدواریم که مطالب ما برایتان مفید بوده باشد.

سوالات متداول

دریل شارژی خانگی با دریل شارژی حرفه ای چه فرقی دارد؟

توان دریل شارژی خانگی بسیار کمتر از دریل شارژی حرفه ای است. نوع موتور تعبیه شده در این دو دریل، همچنین میزان سرعت و گشتاور کاملا متفاوت است.

ترکمتر دریل شارژی حرفه ای را در چند حالت می توان تنظیم نمود؟

به طور کلی، در بیشتر دریل های شارژی حرفه ای می توان ترکمتر بین ۱۸ تا ۲۱ حالت تنظیم نمود.

علامت ۳+۲۱ در یک دریل شارژی حرفه ای نشانه ای چیست؟

این علامت نشان دهنده این است که می توان ترکمتر دستگاه را در ۲۱ حالت تنظیم نمود. همچنین عدد سه سوراخکاری چکشی، سوراخکاری معمولی و قفل سه نظام اشاره دارد که هر سه این موارد روی ترکمتر نشان داده می شوند و می توان آنها را تنظیم نمود.

نظر و پیشنهاد بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.