بررسی و انتخاب بهترین سشوار صنعتی

آوریل 24, 2022
بررسی و انتخاب بهترین سشوار صنعتی

بهترین و حرفه‌ای‌ترین سشوار صنعتی را چگونه انتخاب کنیم؟

مقدمه

سشوار صنعتی درواقع همان سشوار خانگی است که همه ما از آن برای خشک نمودن موهای خیسمان استفاده می‌کنیم. سشوار صنعتی برای اهداف گرمایشی مختلفی به کار می‌رود و با کمک آن می‌توانید کارهای خانگی را به خوبی کارهای صنعتی پیش ببرید. سشوار صنعتی کمک می‌کند گرما را در همان نقطه‌ای که لازم است متمرکز کنید و کارتان راحت شود. از سشوارهای صنعتی می‌توان برای انجام طیف گسترده‌ای از کارها استفاده نمود. در ادامه با ما همراه شوید تا با جزئیات کامل سشوار صنعتی و کاربردهای آن آشنا شویم.

تفاوت‌های سشوارهای خانگی با سشوار صنعتی

سشوار صنعتی و سشوار خانگی هر دو  ابزار برقی هستند که برای حرارت دادن و خشک کردن استفاده می‌شوند اما این دو، با داشتن شباهت‌هایی دارای تفاوت‌هایی نیز هستند که برای شناسایی هر چه بهتر سشوار صنعتی دانستن این تفاوت‌ها ضروری است.

سشوار صنعتی حرارتی به میزان ۵۰ تا ۷۰۰ درجه و یا در مواردی بیش از این میزان، تولید می‌کند که این میزان معادل ۱۰ برابر حرارتی است که توسط سشوار خانگی تولید می‌شود. به سشوار صنعتی به دلیل تولید این میزان حرارت، تفنگ حرارتی نیز می‌گویند.

بخش‌های تشکیل‌دهنده سشوار صنعتی

انواع سشوار صنعتی:

بررسی و انتخاب بهترین سشوار صنعتی

الکتریکی: این نوع سشوار با جریان مستقیم برق‌کار می‌کند و قدرت آن‌هم بالا است و می‌توان هنگام کار بیشترین دما و گرما را در اختیار داشت.

شارژی: یکی دیگر از انواع این سشوار است که با کمک باطری و جریان برق ذخیره‌شده کار می‌کند. سشوار صنعتی شارژی را می‌توان در مواقعی که به نیروی مستقیم برق دسترسی نداریم استفاده کنیم. این قابلیت باعث شده است تا این ابزار برقی طرفداران زیادی نیز داشته باشد.

مادون‌قرمز: سشوار صنعتی مادون‌قرمز یکی دیگر از انواع سشوار است که مکانیزم کار آن به این صورت است که گرم می‌شود اما مانند دیگر انواع سشوار هوای گرم را به بیرون منتقل نمی‌کند ولی با توجه به گرمای ایجادشده از طریق این ابزار می‌توان لایه‌هایی را از روی سطوح برداشت. درواقع این ابزار برقی با اشعه مادون‌قرمز کار می‌کند و در کل گرمای زیادی هم تولید نمی‌کند.

گازی: این نوع سشوار با استفاده از کپسول گازی مورداستفاده قرار می‌گیرد و با استفاده از جریانی که داخل کپسول‌ها است دما و گرما را در اختیار ما می‌گذارد.

مزایای استفاده از سشوار صنعتی

کاربردهای سشوار صنعتی

تمامی کاربردهای فوق عمدتاً تخصصی و کاملاً صنعتی بوده است. شاید یکی از کاربردهای عمومی که ممکن است پس از شنیدن نام سشوار صنعتی به ذهن همه‌ی ما خطور کند دودی کردن شیشه ماشین‌ها باشد که در گوشه و کنار خیابان‌ها در فروشگاه‌های اسپرت ماشین به‌راحتی دیده می‌شود. این کاربرد برای عموم جالب بوده، زیرا شیشه دودی این روزها بسیار پرطرفدار و مرسوم شده است و به‌کرات می‌بینیم ماشین‌هایی را که اقدام به نصب شیشه دودی می‌کنند. نصب شیشه دودی بیشتر برای روزهای گرم در تابستان و تابیدن نور خورشید مورداستفاده قرار می‌گیرد. بنابراین، در ادامه‌ی این مطلب به بیان جزئیات این کاربرد عمومی و جالب با سشوار صنعتی پرداخته می‌شود:

نصب شیشه دودی چه مزایایی برای خودرو دارد؟

ابزار و مراحل نصب شیشه دودی ماشین

در این بخش به مراحل نصب شیشه دودی ماشین می‌پردازیم تا بتوانید به‌راحتی خودتان آن را نصب کنید. پیش از آن به ابزار موردنیازی که جهت این کار نیازمندیم می‌پردازیم و سپس به مراحل دودی کردن شیشه‌ها پرداخته می‌شود:

ابزارهای دودی‌ کردن شیشه ماشین

حال که با مزایا و قابلیت‌های دودی کردن شیشه ماشین آشنا شدیم، بهتر است به سراغ روش‌های انجام این کار برویم. البته پیش از شروع آموزش تیره کردن شیشه‌ها باید ابزارهای موردنیاز را تهیه نماییم.

مراحل دودی کردن شیشه ماشین

برای شیشه ماشین یک برچسب دودی، سایز بزرگ‌تر در نظر داشته باشید، اگر عرض شیشه ۶۰ می‌باشد عرض ۶۵ را تهیه کنید، زیرا شما باید گوشه‌های برچسب دودی را بِبُرید تا قسمت‌هایی که دورریز می‌شوند و مورداستفاده قرار نمی‌گیرند، مشکلی ایجاد نکند.

برای نصب شیشه دودی ماشین، نیاز به باز کردن درب‌های خودرو نیست و به ترتیب طبق مراحل زیر موارد را انجام دهید:

نکات مهم هنگام خرید سشوار صنعتی

انتخاب نوع

نخستین نکته‌ای که هنگام خرید سشوار صنعتی باید به آن توجه کنید، انتخاب نوع این قبیل از ابزارهای صنعتی می‌باشد. امروزه سشوارهای صنعتی در سه مدل: الکتریکی، گازی و همچنین مادون‌قرمزی در بازار موجود می‌باشد که شما بایستی با توجه به نوع کار و همچنین حجم نیازتان اقدام به انتخاب و سپس خرید هر یک از این مدل‌ها برای محل کار و یا کارگاه خود کنید.

توان باد تولیدی

توان باد تولیدی در سشوارهای صنعتی برحسب لیتر بر دقیقه بیان می‌شود و نشانگر قدرت محصول شما در خارج نمودن حرارت داخلی آن می‌باشد. بدیهی است که هرچه این توان بادی یک سشوار بیشتر باشد، پرتاب حرارتی آن نیز بیشتر خواهد بود.

جنس المنت

همان‌طور که گفتیم در سشوارهای صنعتی نیز همچون سشوارهای خانگی از یک منبع تولیدکننده گرمایشی همچون المنت استفاده می‌شود. امروزه اغلب تولیدکنندگان این نوع از ابزارهای جانشین آتش از المنت‌های بادوام و کاملاً مقاوم سرامیکی برای تولید حرارت در داخل این دستگاه‌ها بهره می‌برند.

درجه حرارتی

سشوارهای صنعتی شاید به لحاظ ظاهری از شباهت زیادی با سشوارهای خانگی برخوردار باشند اما به لحاظ قدرت عملکردی کاملاً با آن‌ها متفاوت هستند. تفاوتشان نیز در همین توانایی ایجاد حرارت در درجه‌های بالای ۱۰۰ تا ۷۰۰ و حتی بیشتر می‌باشد که البته شما باید با توجه به زمینه کاری خود اقدام به خرید یک مدل مناسب نمایید.

قابلیت تنظیم حرارت

اگر سشوار صنعتی موردنظرتان از قابلیت تنظیم حرارت برخوردار باشد، شما با یک امکان بزرگ و مفید روبرو هستید؛ زیرا می‌توانید برای کارهای کوچک از دماهای کمتر و برای کارهای بزرگ از حرارتی با دماهای بیشتر استفاده نمایید.

سهولت در استفاده

در هنگام انتخاب و خرید سشوار صنعتی حتماً به ‌ظاهر دستگاه، دسته و کلیدهای تعبیه‌شده موجود بر روی بدنه و همچنین طراحی مناسب آن توجه داشته باشید. یادتان باشد گاهی لازم است ساعت‌ها برای انجام یک کار باکیفیت از سشوارهای صنعتی استفاده کنید که برای رهایی از خستگی و کوفتگی دستانتان، بهتر است محصول موردنظرتان از راحتی بیشتری برخوردار باشد.

سیستم قطع خودکار

همیشه یادتان باشد در خرید ابزارآلات صنعتی توجه به نکات ایمنی از خصوصیات فنی دستگاه‌ها ارجحیت دارد که یکی از تضمین‌کنندگان اصول ایمنی در استفاده از این دستگاه‌ها، وجود سیستم قطع خودکار می‌باشد که در هنگام بالا رفتن بیش‌ازحد دمای داخلی دستگاه و یا روشن ماندن بی‌جهت آن بر روی میز کارتان وارد عمل شده و کل سیستم دستگاه‌ها را به‌صورت موقت برایتان غیرفعال می‌کند.

طول سیم برق

مثل همیشه مجدداً بایستی این نکته را هم متذکر شویم که در خرید وسایل برقی به میزان بلندی و یا کوتاهی سیم برق متصل به بدنه محصول نیز توجه داشته باشید تا در هنگام استفاده دچار مشکل نشوید.

قیمت سشوار صنعتی

و در آخر توجه شمارا به قیمت سشوار صنعتی جلب می‌نماییم. امروزه در بازار شما می‌توانید باقیمت‌های مختلف برای خرید این نوع از دستگاه‌های صنعتی مواجه شوید و با در نظر گرفتن نوع کار و همچنین نیازتان اقدام به خرید یکی از مناسب‌ترین آنان برای خود و کارگاهتان نمایید.

جمع‌بندی

همان‌طور که در این مقاله بررسی کردیم، امروزه می‌توان سرعت اجرای بسیاری از پروژه‌ها به‌خصوص اقدامات لوله‌کشی را با سرعت، سهولت و امنیت بالاتری انجام داد. سشوار صنعتی دقیقاً همان وسیله‌ای است که تمام نیاز یک مجری لوله‌کش و بسیاری از مشاغل دیگر را برطرف می‌کند. در صورت استفاده از این وسیله دیگر نیازی در به‌کارگیری ابزار صنعتی قدیمی همچون مشعل‌های گازی و خطرات بعدازآن نیست. استفاده از سشوار صنعتی تنها مختص به جامعه مشاغل تأسیساتی و صنعتی نیست. بلکه یک فرد عادی هم می‌تواند از این وسیله بهره‌مند شود.

سؤالات متداول

چه عواملی عمر سشوار صنعتی را افزایش می‌دهد؟

آیا سشوار صنعتی ممکن است خطرناک هم باشد؟

بله، ممکن است. اما با پیروی از نکات ایمنی و اقدامات احتیاطی می‌توانید از این موقعیت‌های خطرناک اجتناب کنید.

چگونه بهترین سشوار صنعتی را تشخیص بدهیم؟

سؤال خیلی رایجی است. باید کیفیت و مزایایی را که موردنیاز کار شما است بررسی کنید. ببینید می‌تواند نیازهای شمارا تأمین کند و با بودجه‌ی شما هم جور درمی‌آید یا نه. اگر هم نیازهایتان را تأمین می‌کند و هم برای شما قیمت مناسبی دارد پس این بهترین سشوار صنعتی برای شما است.

تنظیمات دمای بالا و پایین چیست؟

این‌ها تنظیمات خودکار دمایی هستند که در سشوار صنعتی تعبیه‌شده‌اند. به‌این‌ترتیب دیگر نیاز نیست دما را به‌صورت دستی کنترل کنید.

گران یا ارزان بخریم؟

موضوع این نیست. کیفیت و قیمت همیشه باهم تناسب ندارند. گاهی یک وسیله‌ی ارزان‌تر کیفیت خوبی دارد. حواستان به این موضوع باشد. یک سشوار صنعتی خوب می‌تواند سبک‌کار شمارا تغییر دهد، چون باعث می‌شود هنگام کار خیلی راحت باشید و تلاشتان نتیجه داشته باشد. حتماً قبل از شروع کار با سشوار صنعتی، نکات ایمنی را رعایت کنید و کاملاً مراقب باشید. به کیفیت و نیازهای خودتان توجه کنید و بهترین مورد را که هماهنگ با نیاز و بودجه‌ی شماست خریداری کنید و سپس، شروع به کارکنید و لذت ببرید. آنچه موجب تفاوت قیمت سشوارهای مختلف می‌شود ، کیفیت ساخت قطعات استفاده‌شده در آن است.

نظر و پیشنهاد بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.