روش های استفاده بهینه از دریل های برقی

اکتبر 21, 2020
روش های استفاده بهینه از دریل های برقی

دریل ها در زمره ابزار های بسیار کاربردی در ساخت و ساز و همچنین صنایع می باشند ولی درعین حال ابزاری بسیار خطرناک نیز محسوب می شود. در این مقاله سعی کرده ایم نکات ایمنی استفاده از دریل های برقی را ارائه نمائیم.
* قبل از استفاده از پریز برق ، حتما از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید
قبل استفاده از دریل ، حتما پریز برق خود را از لحاظ ایمنی بررسی کنید اگر دارای سیم لخت و ازاد است و یا اینکه نکات ایمنی که مربوط به پریز برق ایمنی است را رعایت نکرده ، سعی کنید ابتدا آن را حل کنید و سپس دریل را به آن وصل نمائید ، تا به حال بسیار اتفاق افتاده است که با استفاده پریز نا مناسب ، خطرهای بسیار زیادی برای هم وطنان به وجود آمده است.
* در شرایط دریل کاری از لباس های گشاد و جواهرات اویزان استفاده نکنید
زمانی که در حال استفاده از دریل هستید ، به هیچ عنوان از لباس های گشاد جواهرات آویزان و امثالهم استفاده نکنید ، و همیشه سعی کنید حتی الامکان زمانی که می خواهید از دریل استفاده کنید ، از عینکی مناسب که مانع از ورود گرد و غبار به چشمان شما می شود استفاده نمائید.
* پس از استفاده از دریل ، از نگه داشتن دست بر روی مته خودداری نمائید
زمانی که از دریل خود استفاده نمودید ، همانطور که می دانید مته ، بسیار داغ شده است ، پس فراموش نکنید که تا چند دقیقه به مته دریل دست نزنید.
* از مته ای استفاده کنید که مناسب کارتان باشد
سعی کنید برای هر محیلی که می خواهید دریل کاری کنید ، از مته ای مناسب آن محیط استفاده نمائید ، به عنوان مثال مته ی سنگ بری برای دیوار های آجری و فولاد استفاده می شود ، پس سعی کنید همواره از مته دریل های مناسب استفاده نمائید.
* در هنگام دریل کاری کاشی ها
زمانی که در حال دریل کاری کاشی ها می باشید ، سعی کنید همواره از از یک مته مخصوص چوب و یک تکه نوار که باعث جلوگیری از سرگردان شدن مته می شود استفاده نمائید.
* در هنگام دریل کاری گچ ها
زمانی که در حال دریل کاری محیط هایی از جنس گچ می باشید در ابتدا با زدن بر محیط های گچی ، اول محیط های تو خالی را تشخیص دهید و پس از آن دریل کاری خود را انجام دهید.