راهنمای خرید دستگاه دمنده و مکنده

اکتبر 10, 2021
راهنمای خرید دستگاه دمنده و مکنده

برای پاک سازی گرد و غبار از یک دستگاه های دمنده و مکنده هوا و یا یک جاروبرقی استفاده می شود. عملکرد این دستگاه به گونه ای است که با استفاده از فشار زیاد ناشی از حرکت موتور این دستگاه ، هوا را به سمت جسم مورد نظر هدایت کرده و تمام گرد و غبار ایجاد شده روی آن را از بین می برد.

دستگاه های دمنده و مکنده هوا دارای دو عملکرد است. عملکرد اول دمیدن هوای فشار بالا است. با استفاده از حرکت موتور ، جریان هوا تولید می شود و از طریق لوله ای که با فشار زیاد در ابزار تعبیه شده به سمت خروجی هدایت می شود و به سطح مورد نظر می وزد ، که منجر به تمیز شدن سطح از گرد و غبار می شود.

دستگاه های دمنده و مکنده هوا دارای قدرت مکش هستند که دقیقاً مانند جاروبرقی عمل می کنند و گرد و غبار را از سطح مورد نظر جمع می کنند. این مدل معمولاً دارای یک کیسه است که در آن گرد و غبار و بقایا مکیده می شود.

کاربرد های مختلف دستگاه های دمنده و مکنده

پاکسازی قطعات الکترونیکی

از دستگاه های دمنده و مکنده به طور عمده در زمینه IT و تمیز کردن دستگاه های سرور استفاده می شود. زیرا مشخص شده است که علت اصلی آسیب به قطعات کامپیوتر به دلیل نفوذ گرد و غبار بر روی آنها است. بنابراین خرید این محصول به کلیه افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند توصیه می شود.

ناگفته نماند که برای پاک سازی گرد و غبار از کیس های کامپیوتر از جاروبرقی استفاده نکنید ، زیرا استفاده از جاروبرقی برای این منظور به دستگاه شما آسیب می رساند ، یعنی صدمه جدی به کیس ها و تجهیزات وارد می کند. اما دستگاه های دمنده و مکنده بهترین و کم خطرترین ابزاری است که به کمک آن می توانید مجاری را به راحتی تمیز کنید.

قابلیت شروع دکمه

برخی از دستگاه های دمنده و مکنده وجود دارد که برای شروع باید از یک بند کششی استارتر استفاده کنید. وقتی می خواهید از دمنده و مکنده زیاد استفاده کنید این خوشایند نیست. در هنگام خرید دمنده و مکنده به توانایی راه اندازی دکمه و خرید دمنده و مکنده ای که با لمس یک دکمه به راحتی می توانید آن را روشن کنید توجه کنید.

این ویژگی در واقع می تواند کارها را بسیار آسان کند و به شما امکان می دهد سریعتر شروع کنید. انجام سریع کارها همیشه کار خوبی است. شما می توانید دمنده با توانایی اجرای دکمه ها را تقریباً در انواع مختلف پیدا کنید.

نظافت محیط

یکی دیگر از موارد استفاده این دستگاه هنگام نظافت فضای ماشین یا حیاط است. برای این منظور دستگاه های ویژه با قدرت بالا طراحی شده اند. به این دستگاه ها دمنده و مکنده گفته می شود که قدرت آن بیشتر از جاروبرقی های صنعتی است که برای تمیز کردن کیس کامپیوتر استفاده می شود. برای تمیز کردن پرده ها ، لوسترها ، ماشین ها ، نظافت حیاط و جارو برگ ها می توانید از این دستگاه استفاده کنید.

صنایع نجاری

این ابزار همچنین در صنایع نجاری برای تمیز کردن سطح چوب و مکش خاک اره مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه در مدل های مختلفی در بازار موجود است که هرکدام از آنها دارای ویژگی ها و قیمت های مختلفی هستند. با کمی جستجو در سایت های مختلف می توانید دستگاه مناسب را انتخاب کنید.

انتخاب متناسب بامحیط کار

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که باید از هرکدام از فن های طراحی شده در جای خود استفاده کنید ، یعنی از دستگاهی که برای تمیز کردن حیاط و ماشین استفاده می شود برای پاک سازی گرد و غبار از کامپیوتر استفاده نکنید.

لازم به ذکر است که مدلی را انتخاب کنید که کیسه بوم برای جمع آوری گرد و غبار داشته باشد. اگر این ظرف در دسترس نیست ، عملیات حذف گرد و غبار را در فضای باز انجام دهید تا گرد و غبار باعث آلودگی محیط نشود.

راهنمای خرید دستگاه دمنده و مکنده

دمنده دستی یا کوله ای؟

می توانید از بین مدل های دستی و کوله پشتی یکی را انتخاب کنید. اگرچه مدل های دستی معمولاً گزینه ارزان تری هستند ، اما دمنده های کوله پشتی فشار کمتری به دستان شما وارد می کنند و اداره آنها راحت تر است.

دمنده های دستی به همه جا می روند اما وزن و قیمت آنها از سیم های آنها مهمتر و پررنگ تر است. آنها همچنین نیاز به شارژ و نگهداری دارند. نسخه های بی سیم قدرت کمتری نسبت به مدل های بنزینی دارند و با هر بار شارژ شدن باتری زمان محدودی دارند. اما این واحدها سبک هستند و وزن آنها معمولاً کمتر از ۱۰ کیلوگرم است.

دمنده های کوله ای معمولاً قیمت بالاتری نسبت به دمنده های دستی دارند ، اما قدرت بیشتری دارند.

قدرت دستگاه

هنگام تهیه این دستگاه باید قدرت دستگاه مکش در نظر گرفته شود. همانطور که می دانید چنین دستگاه هایی وظیفه دمیدن و مکش را دارند و هرچه قدرت موتور دستگاه بیشتر باشد سرعت و قدرت عمل نظافت بیشتر خواهد بود. البته بدانید که موتور این دستگاه ها ارتباط مستقیمی با قیمت دارد و هرچه موتور قدرت بیشتری داشته باشد ، قیمت آن نیز بالاتر است.

ضد لرزش باشد

حمل دمنده کوله ای می تواند برای افرادی که با آن آشنا نیستند یک چالش باشد. آنها ابزارهای بسیار قدرتمندی هستند و اگر هنگام خرید از محافظت کافی برخوردار نباشند ، بدن شما را بسیار لرزاند.

بعضی از مدل ها ضد لرزش هستند تا در هنگام استفاده از دمنده کوله ای احساس ثبات بیشتری داشته باشید. این واقعاً راحت است و در کل تجربه را بسیار لذت بخش تر خواهد کرد.

کنترل هوا دستگاه

می توانید دستگاه دمنده و مکنده دستی بخرید که از ویژگی های کنترل هوا مناسب برخوردار باشند. یکی از رایج ترین عملکردهای کنترل هوا به شما امکان می دهد فن را بین دو سرعت متفاوت حرکت دهید. و جابجایی بین سرعت بسیار ساده است. این ویژگی زمانی می تواند مفید باشد که کمی به انرژی بیشتری نیاز داشته باشید.

صدای دستگاه

دمنده می تواند واقعاً قوی باشد و صدای زیادی داشته باشد. میزان صدای دستگاه برحسب دسی بل در لیست ویژگی های محصول درج شده است. بنابراین می توانید سطح صدای آنها را با یکدیگر مقایسه کنید.

برخی از مناطق استفاده از دستگاه های دمنده و مکنده را در زمان های خاص ممنوع می کنند. برخی دیگر صدای دمنده های بنزینی زیاد است و این مدل را محدود می کنند زیرا دستگاه های بنزین از مدل های الکتریکی قدرت بیشتری دارند.

دسته ای دستگاه

استفاده از دمنده ای دستی با دسته نرم بسیار راحت تر خواهد بود. بعضی اوقات مجبور هستید از فن خود به مدت طولانی استفاده کنید و نمی خواهید هنگام کار سخت احساس ناراحتی کنید. خرید پنکه دستی با دسته نرم می تواند کارها را بسیار آسان کند. این یک ویژگی کوچک است ، اما واقعاً کار را آسان می کند.

کنترل کروز

برخی از مدل های این نوع دستگاه به شما امکان می دهند سرعت را تنظیم کنید. این عالی است ، اما می توانید سرعت را با استفاده از سیستم کنترل کروز متغیر قفل کنید.

این نوع سیستم در برخی از مدل های پیشرفته دمنده ای برگ موجود در بازار وجود دارد و کنترل زیادی بر سرعت و قدرت شما می دهد. با استفاده از این سیستم می توانید دریچه گاز را خیلی راحت قفل کنید. با این کار می توانید مدت طولانی با سرعت مورد نظر بمانید.

کیسه جمع آوری

وجود کیسه جمع آوری در دستگاه های دمنده از ویژگی های مهم این دستگاه ها است. وجود کیسه جمع کننده در دستگاه منجر به انتقال کلیه ذرات درون کیسه از طریق دستگاه در حین جمع آوری می شود و بنابراین لازم نیست هزینه اضافی برای تهیه کیسه جمع کننده صرف شود.

نتیجه گیری

به طور کلی باید برجسب نیاز خود دستگاه مورد نظر را خریداری کنید، اما سرعت و قدرت موتور مهمترین چیز در هنگام خرید بلوور است. بعضی از دستگاه ها همچنین دارای یک کلید برای کنترل سرعت مکش هستند. وزن دستگاه نیز از ویژگی های مهمی است که باید بخاطر بسپارید زیرا تأثیر زیادی در سهولت حرکت و استفاده از دستگاه توسط کاربر دارد. در بیشتر مدل ها کلید قفل ایمنی برای دستگاه طراحی شده است تا در هنگام استفاده طولانی مدت مشکلی برای کاربر ایجاد نکند. علاوه بر این ، آنها معمولاً دارای یک قفسه کیسه ای برای جمع آوری گرد و غبار و بقایای مکش شده در کیسه هستند.