راهنمای خرید دریل پیچ گوشتی شارژی

ژانویه 25, 2021
راهنمای خرید دریل پیچ گوشتی شارژی

دریل پیچ گوشتی شارژی یکی از پرمصرف‌ترین ابزارها در امور صنعتی و همچنین در منازل است. استفاده از این وسیله باعث صرفه‌جویی در زمان و ساده‌تر شدن کار شما می‌شود.
وظیفه اصلی این دستگاه سوراخ کردن سطوح مختلفی مثل سطوح چوبی، فلزی، سیمانی و… است اما با استفاده از ابزارهای دیگر می‌توان از دریل پیچ گوشتی شارژی برای سمباده زدن، باز و بسته کردن پیچ، جلا دادن و یا حتی برش استفاده کرد.

مزایای دریل پیچ گوشتی شارژی

این وسیله برتری‌های زیادی نسبت به نوع دستی خودش دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

قابل حمل بودن

پیچ گوشتی شارژی ابزاری است که شما می‌توانید آن را به راحتی جابجا کنید. این وسیله خیلی جمع و جور و کوچک است و شما را قادر می‌سازد که در هرمکانی نسبت به باز و بسته کردن پیچ‌های مختلف اقدام کنید. برای مثال می‌توانید از این وسیله در مکان‌هایی که برق وجود ندارد هم استفاده کنید.

انعطاف‌پذیری

یکی از دلایل مهمی که دریل  پیچ گوشتی‌های شارژی محبوب هستند قابل حمل بودن آن‌ها است. به دلیل ابعاد خیلی کوچکی که این نوع پیچ گوشتی دارد، شما می‌توانید در محیط‌های بسته‌ای که فضای خیلی کمی هم در اختیار شما قرار دارد از آن استفاده کنید.

سرعت عمل

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، یکی از قابلیت‌های دریل پیچ گوشتی شارژی صرفه جویی در زمان است. شما با استفاده از پیچ گوشتی شارژی می‌توانید در سریعترین زمان ممکن یک پیچ را باز یا بسته کنید.

انتخاب دریل پیچ گوشتی شارژی مناسب

برای انتخاب پیچ گوشتی شارژی مناسب باید چندین نکته مختلف را در نظر داشت تا بتوانید بسته به نیازهای خودتان، بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید:

اندازه

این وسیله در اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شود. برای مثال برخی از آن‌ها به اندازه‌ای کوچک هستند که می‌توانید آن را به راحتی داخل جیب خودتان قرار دهید. این مدل برای کارهای سبکی مثل باز و بسته کردن دستگیره در و… کاربرد دارد.

مدل‌های دیگر این ابزار در اندازه‌های بزرگتر عرضه می‌شود که برای کارهای صنعتی مناسب هستند.

دسته مناسب

یکی دیگر از مشخصات یک پیچ گوشتی خوب دسته آن است. در صورتی که می‌خواهید پیچ گوشتی شارژی به خوبی در دستان شما قرار بگیرد، سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که دسته آن چسبندگی خوبی دارد. 

یک دسته‌ی خوب از خسته شدن دست‌های شما جلوگیری می‌کند و به همین خاطر یکی از مهم‌ترین نکات در زمان خرید دریل پیچ گوشتی شارژی دسته آن است.

ولتاژ

ولتاژ موتور از نکاتی است که در زمان خرید پیچ گوشتی شارژی باید به آن توجه کنید. اینکه چه ولتاژی برای شما مناسب است به موضوعات مختلفی بستگی دارد. مثلا برای کار با چوب، یک موتور کوچک با ولتاژ ۳٫۶ کاملا برای شما مناسب است اما اگر می‌خواهید کارهای سنگین انجام دهید، باید از پیچ گوشتی‌های ۱۲ ولت استفاده کنید. قوی‌ترین موتور در حال حاضر موتور ۱۸ ولت است.

باتری

آخرین اما مهم‌ترین نکته‌ای که باید در زمان خرید پیچ گوشتی شارژی در نظر داشته باشید، عمر باتری است. البته اگر به صورت روزمره از پیچ گوشتی استفاده نمی‌کنید، عمر باتری خیلی مهم نیست اما در صورتی که قصد دارید به صورت روزانه از آن استفاده کنید باید مطمئن شوید که از عمر باتری کافی برخوردار باشد.

یک دریل پیچ گوشتی شارژی از اجزا مختلفی تشکیل شده است اما مهم‌ترین قسمت‌های آن عبارتند از:

– کلید روشن و خاموش
– کلید تنظیم سرعت
– کلید فعال و غیرفعال کردن حالت چکشی
– کلید قفل روشن و خاموش
– کلید تعویض جهت چرخش
– عمق‌سنج برای تنظیم عمق سوراخ
– سه نظام
– دستگیره نگه‌دارنده

سه نظام

سه نظام به دو دسته اتوماتیک و آچاری تقسیم می‌شود و وظیفه آن نگه داشتن مته می‌باشد.
برای باز و بسته کردن سه نظام آچاری، همانطور که از نام آن پیداست به آچار نیاز دارید اما سه نظام اتوماتیک را می‌توانید فقط به کمک دست باز و بسته کنید.

چپ‌گرد و راست‌گرد

در صورتی که قصد داشته باشید از دریل به عنوان پیچ گوشتی استفاده کنید، باید توانایی تغییر جهت راست‌گرد و چپ‌گرد را داشته باشد. در حالت عادی تمام دریل‌ها به صورت راست گرد می‌چرخند. با این جهت می‌توانید پیچ‌ها را ببندید اما امکان باز کردن آن‌ها وجود ندارد و برای این کار باید دریل شارژی شما به صورت چپ‌گرد بچرخد. این قابلیت از طریق دکمه‌ی ۲ حالته‌ای که بالای کلید اصلی قرار دارد، قابل تنظیم است.

سه نظام در دستگاه دریل پیچ گوشتی شارژی

در دریل‌ پیچ گوشتی شارژی سه نظام همیشه حالت اتوماتیک بوده است و به دو شکل پلاستیکی و فلزی ساخته می‌شود. نوع فلزی وزن و قیمت بیشتری دارد اما استحکام آن نیز بیشتر است.

دیمر

دیمر به دو شکل الکترونیکی و مکانیکی وجود دارد و کاربرد آن کم و زیاد کردن سرعت چرخش دریل است. در دیمر الکترونیکی هرچقدر ماشه بیشتر فشار داده شود سرعت چرخش بیشتر می‌شود و در صورتی که آن را تا انتها فشار دهید، سرعت آن به حداکثر می‌رسد.
کاربرد دیمر کنترل سرعت باز و بسته شدن پیچ است. در سرعت کمتر، شما کنترل بیشتری روی باز و بسته کردن پیچ دارید و از رد کردن سر پیچ‌گوشتی جلوگیری می‌کند.

کارشناسان ما به صورت ۲۴ ساعته برای مشاوره جهت انتخاب دستگاه مناسب برای شما هستند. در صورت نیاز ۰۲۱۶۳۶۸ تماس حاصل فرمایید.