راهنمای خرید اره افقی بر

سپتامبر 25, 2021
راهنمای خرید اره افقی بر

اگر قصد برش متریال های مختلف را دارید، بهتر است به سراغ اره افقی بر بروید. این وسیله کارآمد و مهم در صنعت، طوری طراحی شده است بر خلاف تصور عموم، محدوده کاری آن برش چوب نیست، بلکه با استفاده از آن می توانید به برش انواع مواد و متریال نظیر پلاستیک، فلز، ایرانیت اقدام نمایید. این کار با استفاده از تیغه های مختلفی که برای آن طراحی شده است، امکانپذیر می باشد. با توجه به اینکه فلسفه وجود ابزارهای مختلف، سرعت بخشیدن به روند انجام کار است، این ابزار نیز از این قضیه مستثنی نیست و به صورتی طراحی شده است که می توان با استفاده از آن برش های معمول در صنعت چوب را  که نیاز به دقت بالایی ندارند، با سرعت بالا، انجام داد.

در این مقاله قصد داریم تا این دستگاه و قابلیت ها و کاربردهایی که دارد، معرفی نماییم و در ادامه برخی از نکات مهم استفاده از آن را شرح دهیم با ما همراه باشید.

کاربرد اره افقی بر

• قابلیت برش متریال های مختلف با استفاده از تیغه هایی که دارد، امکانپذیر است. این متریال ها عبارتند از: چوب، پلاستیک، فولاد، شاخه‌های خیس درختان، ورق‌های چوبی، انواع ورق‌ها و پروفیل‌های فلزی، استیل، ایرانیت، کاشی و سرامیک، فلزات غیر آهنی لوله‌های ضخیم و نازک را برش داد.
• مناسب استفاده در زمان تخریب ساختمان بوده و مواد و متریالی که می توان با استفاده از این ابزار برش داد عبارتند از: برش لوله‌های فلزی و پلاستیکی، دیوار چوبی و کنافی، چوب،ایرانیت و …
• مناسب انجام برش های مختلف به دلیل نوع طراحی آن و توانایی چرخش آن در جهات مختلف و همچنین به دلیل ساختار لوله ای شکلی که دارد، مناسب فضاهای تنگ است.
• قابلیت استفاده راحت از آن بر روی نردبان و یا برش در بالای سر را بر خلاف سایر اره های موجود در بازار دارد.
• توانایی برش منحنی را دارد چرا که کم عرض بودن تیغه و ساختاری که دارد، این امکان را برای دستگاه فراهم کرده است.

راهنمای خرید اره افقی بر

سوالات متدوال درباره اره افقی بر

• فرق اره افقی بر با اره زنجیری چیست؟
اره زنجیری جهت برش‌های سنگین و تنه درختان و برش‌هایی با عرض قطور و سنگین مورد استفاده قرار میگیرد و محدوده کاری آن به صنعت چوب ختم می شود. اما برای برش های سبک و سرشاخه های درختان بهتر است به سراغ اره افقی بر بروید. لازم به ذکر است از این اره تنها در صنعت چوب استفاده نمی شود و به همین دلیل به آن اره همه کاره نیز گفته می شود.
• آیا این دستگاه قابلیت برش تمیز صفحه‌ ام دی اف را دارد؟
با این ابزار می توانید برش چوب را با سرعت بالا انجام بدید ولی نه به صورت دقیق. در پاسخ به سوال باید گفت،امکان برش صفحه‌های چوبی با استفاده از این اره و تیغه‌های مختلف آن وجود دارد و مشکلی از این بابت نخواهد بود اما کیفیت کار خوب نیست و لب پر خواهد شد.
• آیا برای اتصال بین دو قطعه چوبی، این وسیله گزینه مناسبی است؟
خیر. این دستگاه کاربردی و همه کاره، ابزار اتصال زن نیست اما جهت کمک به ساخت برخی اتصالات، گزینه خوبی است.
• آیا برش‌های بیش از اندازه تیغه با این دستگاه امکانپذیر است؟
خیر. قطر یا ضخامت قطعه کاری مورد نظر، می بایست کمتر از دامنه حرکتی تیغه باشد.